Hae ajankohtaisia artikkeleita

Heleniltä uusi sovellus energiankulutuksen seurantaan - Oma Helen kannustaa fiksumpiin energiavalintoihin

Helen on lanseerannut asiakkailleen uuden Oma Helen -mobiilisovelluksen. Sovelluksen avulla Helen haluaa lisätä asiakkaille läpinäkyvyyttä omaan energiankulutukseensa, jotta he voivat helpommin vaikuttaa siihen. Sovelluksen ensimmäinen versio palvelee Helenin sähkösopimusasiakkaita, mutta käyttöä laajennetaan sovelluksen seuraavissa versioissa.

23.11.2020

Aiheettomia sopimusvahvistuksia lähetetty

Järjestelmävirheen vuoksi on Heleniltä lähetetty sähköpostitse ja kirjeellä aiheettomia sähkösopimuksen sopimusvahvistuksia, joissa saattaa olla virheellinen alkupäivä. Nämä sopimusvahvistukset on lähetetty 21.9.2020 päiväyksellä.

22.09.2020

Helen pidentää maksuaikoja koronaepidemian aikana

Helen haluaa osaltaan auttaa koronavirusepidemian vuoksi vaikeassa tilanteessa olevia kuluttaja- ja pienyritysasiakkaitaan ja on valmis neuvottelemaan sähkölaskujen maksuajasta.

24.03.2020

Helen varoittaa huijareista sähkön myynnissä

Helen on saanut asiakkailtaan jälleen tietoja erittäin kyseenalaisesta toiminnasta sähkön myynnissä: aggressiiviset myyjät ovat lähestyneet asiakkaita tällä kertaa myös kotikäynneillä puhelinmyynnin lisäksi. Asiakkaiden mukaan heille on myyntitilanteessa syntynyt väärä kuva, että kyse on Helenin henkilöistä.

14.10.2019

Helen Suomen toiseksi suurin sähkönmyyjä, asiakasmäärä on kaikkien aikojen ennätystasolla

Helenin sähköasiakkaiden määrä on noussut ennätyskorkealle, lähes 500 000 asiakassopimukseen. Helenin energiapalveluiden piirissä on kokonaisuudessaan jopa noin kolmasosa suomalaisista.

06.06.2019

Sähköisiä laskuja lähtenyt virheellisesti paperisena

Osa Helenin laskuista on yhteistyökumppanin ohjelmavirheen vuoksi lähtenyt asiakkaille postin välityksellä paperisina tai Netpostiin, vaikka asiakas olisi valinnut laskutustavaksi sähköisen kanavan. 

18.02.2019

Helen varoittaa tilitietojen kalasteluyrityksistä

Helen haluaa varoittaa asiakkaitaan mahdollisista tilitietojen kalasteluyrityksistä. Helenin tietojen mukaan sekä Helenin että Helenin laskutuksen palveluita hoitavan Intrumin nimissä on soitettu kalastelupuheluita, jossa kysyttiin asiakkaan tilitietoja.

11.01.2019

Kaukolämpö- ja sähköverkkoja kunnostetaan – uusia työmaita käynnistetään ennätystahtia

Talvikaudella ja keväällä 2019 tehdään tavallista enemmän verkon perusparannus-, uusimis- ja rakentamistöitä Helsingissä sekä kaukolämmön että sähkön osalta. Tällä ennakoidaan heinäkuussa alkavaa Suomen EU-puheenjohtajakautta.

10.01.2019

Helen lisää mobiilimaksamisen laskutusvaihtoehtoihin ensimmäisenä Suomessa

Helen ja MobilePay ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä mobiilimaksaminen Helenin sähkölaskuissa tulee mahdolliseksi ensi vuonna. Helen on Suomessa ensimmäinen yritys, joka ottaa mobiilimaksamisen käyttöön yhtenä laskutusvaihtoehtona.

28.11.2018

Helen lahjoitti yli 70 mittaria kaupunkilaisten käyttöön

Helen lahjoitti lokakuun toisella viikolla vietetyllä energiansäästöviikolla yhteensä 72 kodin olosuhdemittaria Helsingin kirjastoihin kaupunkilaisten lainattaviksi.

22.10.2018

Katso myös


Helpoin tapa hankkia aurinkopaneelit

Ryhtymällä aurinkosähkön tuottajaksi säästät sähkölaskussa ja pienennät hiilijalanjäkeäsi.


Helen-lehti

Lue uusin Helen-lehti kätevästi verkossa silloin kun sinulle sopii.


Arjessa

Tarinoita maailman parhaasta kaupunkienergiasta - ja sen koskettamista ihmisistä.


Työmaat ja katkokset

Kehitämme kaukolämmön ja -jäähdytyksen verkkoa jatkuvasti paremmaksi. Tutustu näihin kohteisiin.