Kotien asiakaspalvelu

Maksupäivän siirto

Jos epäilet, ettet pysty maksamaan avointa laskua eräpäivään mennessä, voit pyytää maksupäivän siirtoa. 

Voit siirtää avoimen laskun maksupäivää, jos 

  • toimit ennen laskun eräpäivää
  • sinulla ei ole aiempia laskuja avoinna
  • et ole siirtänyt kyseisen laskun maksupäivää aiemmin
  • olet maksanut laskut eräpäivään mennessä

Jos edellä mainitut ehdot toteutuvat, voit ilmoittaa laskun uuden maksupäivä asiointipalvelumme Sävel Mobiilissa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Jos sinulla on käytössä e-lasku, muistathan tehdä muutoksen maksuun myös verkkopankissasi.

Siirrä laskun maksupäivää asiointipalvelussa

Kirjaudu sisään asiointipalveluun, valitse Sävel Mobiili ja Laskut-osio.

Kirjaudu    tai rekisteröidy

Huomioitavaa maksupäivän siirrossa

  • Laskun maksupäivää voi siirtää veloituksetta kerran vuoden aikana. Seuraavilla kerroilla yli 14 päivän maksupäivän siirrosta veloitetaan. Palvelumaksu veloitetaan seuraavassa laskussa.
  • Laskun maksupäivän siirtämisen palvelumaksu on puhelimitse, sähköpostitse ja Sähkötalossa asioidessa 5 euroa ja asiointipalvelun kautta tehtynä 2 euroa. 
  • Samat ehdot ovat voimassa sekä puhelimitse että verkossa tehtyihin maksupäivämuutoksiin.
  • Suoramaksulaskun maksupäivää ei voi siirtää.
  • Viivästyskorko peritään alkuperäisen eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista.

Jos maksupäivän siirtämisen ehdot eivät täyty

Tehokkain tapa hoitaa erääntynyt lasku on maksaa se mahdollisimman pian. Jos olet jo saanut maksuhuomautuksen, pyri maksamaan lasku viivästyskorkoineen mahdollisimman pian, viimeistään maksuhuomautukseen merkittyyn päivään mennessä. Niin vältät laskun siirtymisen perintään.

Jaa: