Kotien asiakaspalvelu

MobilePay-laskutus

MobilePay on kätevä tapa vastaanottaa ja maksaa laskut puhelimella. Laskun maksaminen tapahtuu yhdellä pyyhkäisyllä, kuten muutkin maksutapahtumat MobilePay-sovelluksessa.

Näin otat MobilePay-laskutuksen käyttöösi

1. Rekisteröidy MobilePayn käyttäjäksi

Jotta voit ottaa MobilePay-laskutuksen käyttöösi, tulee sinulla olla rekisteröitynyt MobilePay-sovelluksen käyttäjäksi.

  1. Lataa MobilePay-sovellus älypuhelimeesi
  2. Avaa MobilePay-sovellus ja valitse Luo uusi käyttäjä
  3. Syötä tietosi
    • koko nimesi (niin kuin se lukee henkilöllisyystodistuksessasi) ja henkilötunnuksesi
    • sähköpostiosoitteesi
    • maksukorttisi tiedot
    • tilinumerosi
  4. Valitse nelinumeroinen salasana ja vahvista se.

Voit nyt aloittaa MobilePayn käytön.

2. Valitse MobilePay laskutustavaksi

  1. Valitse MobilePay laskutustavaksi sähkösopimuksen tekemisen yhteydessä verkkosivuillamme tai asiakaspalvelussa.
    • Jos olet jo asiakkaamme, voit vaihtaa laskutustavaksi MobilePayn asiakaspalvelumme kautta.
  2. Varmista, että sähkösopimuksessa käyttämäsi nimi on sama, virallinen nimesi kuin MobilePay-sovelluksessa.
  3. Tarkista, että kortille asetetut maksurajat ovat sellaiset, että sähkölaskun maksaminen onnistuu. Tämä kannattaa huomioida myös laskutustiheyden valinnassa.
  4. Aktivoimalla push-ilmoitukset saat tiedon saapuvasta laskusta. Varmista myös, että sekä MobilePay-sovelluksessa että puhelimessasi on ilmoitukset sallittu.

Sähkölaskusi tulee jatkossa MobilePayssa maksettavaksi.

Laskun maksaminen MobilePayssa

  1. Saatuasi laskun valitse, millä kortilla haluat maksaa laskun.
  2. Maksa sähkölasku samalla tavalla pyyhkäisemällä kuin hyväksyt muutkin maksutapahtumat MobilePayssa.
  3. Maksu veloitetaan heti, ellet valitse muuta hyväksymisen yhteydessä Maksa lasku -sivulla maksupäiväksi laskun eräpäivää tai muuta maksupäivää.

Laskujen lähetysosoitteena käytetään sitä puhelinnumeroa, jolla käytät MobilePayta. Jos emme voi toimittaa laskua MobilePayhin, lähetämme sen sinulle paperisena.

Usein kysyttyä MobilePay-laskutuksesta

Jos haluat laskun saapumisesta tai eräpäivän lähestymisestä ilmoituksen, varmista, että sekä MobilePay-sovelluksessa että puhelimessasi on ilmoitukset sallittu.

MobilePayn ohje push-ilmoitusten käyttöönottoon

Yleisin syy on se, että sähkösopimuksen ja MobilePayn tiedot eivät täsmää. Sähkösopimus tulee tehdä samalla nimellä, jolla MobilePay on rekisteröity (etu- ja sukunimi), ja sähkösopimuksen laskutustietoihin on annettava puhelinnumero, jolla käytät MobilePayta.

Ilmoitathan asiakaspalveluumme, jos MobilePayhin rekisteröimäsi puhelinnumero vaihtuu.

Jos emme voi toimittaa laskuasi MobilePayhin esimerkiksi nimitietojen täsmäämättömyyden vuoksi, lähetämme sen sinulle paperisena. Toimitamme ei-veloitettavat laskut eli hyvitys- tai siirtyvät laskut aina paperisina MobilePayn laskutustavaksi valinneille asiakkaille.

Laskun eräpäivän siirtäminen onnistuu MobilePayssa samalla tavalla kuin muissakin laskutustavoissa. Lue ohjeet maksupäivän siirtoon.

Jaa: