ELY-keskuksen lausunto YVA-ohjelmasta

Uudenmaan ELY-keskus on antanut lausuntonsa ympäristövaikutusten arviointiohjelmasta, joka liittyy biopolttoaineiden käytön lisäämiseen Helsingin energiantuotannossa.

ELY-keskuksen antaman tiedotteen mukaan meidän tulee selvityksiä tehdessämme kiinnittää huomiota erityisesti vielä seospoltossa syntyvän tuhkan määrään, laatuun ja mahdollisuuksiin käyttää sitä hyödyksi. Olisiko sinulla jotain lausuttavaa lausunnosta tai itse asiasta? Keskustelu jatkuu täällä blogissa koko prosessin ajan.

Minna Näsman

Minna Näsman kehittää uusia energiapalveluita asiakkaiden kanssa. Hänen mielestään ihmiseen voi ja kannattaa luottaa. Minna on tuntemistaan teologian tohtoreista ainoa, joka työskentelee energiayhtiössä.

Vuosiarkisto

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Kysy ja keskustele biopolttoaineiden vaikutuksista ympäristöön

Herättikö biopolttoaineiden käytön lisäämiseen liittyvä ympäristövaikutusten arviointiselostus kysymyksiä? Tule esittämään ne meille yleisötilaisuudessa 27.3. klo 18–20. Paikkana on Kaupunkisuunnitteluviraston auditorio, Kansakoulukatu 3.

Kehitysohjelma etenee – ympäristölupahakemukset vireille

Olemme laittaneet vireille ympäristölupahakemukset pelletin polton aloittamiseksi Salmisaaren ja Hanasaaren voimalaitoksilla.

Uudenmaan ELY: ”Kattava YVA”

Tavoitteenamme on lisätä uusiutuvien energianlähteiden osuus 20 %:iin vuoteen 2020 mennessä ja korvata näin osittain kivihiilen käyttöä. Hankkeen ympäristövaikutusten arviointi (YVA) on nyt saatu päätökseen, ja voimme alkaa hakea tarvittavia lupia hankkeen toteuttamiselle.