Sök aktuella artiklar

Helenkoncernens delårsöversikt april–juni 2020: Helen lanserade nya tjänster och investerade i ett tillväxtföretag

Första halvan av 2020 var exceptionell: vädret var varmare än normalt under början av året, vattenkraftssituationen var ytterst god, och dessutom påverkade coronapandemin även Helens verksamhet. Omsättningsnedgången fortsatte under andra kvartalet, koncernens rörelsevinst motsvarade ändå förväntningarna. Helen fortsatte arbetet med att förnya affärsverksamheten. Helen Ventures, som inledde sin verksamhet senaste höst, gjorde en minoritetsinvestering i ett tillväxtföretag som optimerar

05.08.2020

Anu-Elina Hintsa utsedd till Helens ledningsgrupp som ansvarig direktör för försäljning och kundservice

Från och med 1.9.2020 leds Helens försäljning och kundservice av Anu-Elina Hintsa, som har i uppdrag att säkerställa att Helens försäljning är resultatrik och kundfokuserad.

04.08.2020

Delårsöversikt för Helenkonsernen januari-mars 2020

Den milda vintern minskade omsättningen, coronakrisens följder märks i Helens affärsmiljö Det första kvartalet av 2020 har varit exceptionellt på många sätt. Den sällsynt milda vintern minskade värmeförsäljningen medan coronakrisen påverkade elöverföringen särskilt i mars: I Helsingfors minskade elförbrukningen med hela 15 %, när tjänstesektorn stängdes ner. Totalt minskade elöverföringen med 4 % under början av året. Helen fortsätter att förnya sin affärsverksamhet i enlighet med den strategi

27.04.2020

Helens nya VD Juha-Pekka Weckström tar över rodret för ett av världens främsta energibolag

I energibranschen erbjuder den miljötekniska revolutionen och den cirkulära ekonomin genombrott som kan jämföras med internet, samtidigt som konsumenterna och data får en allt större roll, säger Juha-Pekka Weckström, som tillträdde som VD för Helen i början av april. Klimatneutralitet och kundfokusering är centrala element i bolagets strategi. Under exceptionella förhållanden är det särskilt viktigt att bibehålla en hög leveranssäkerhet och se till att elen och värmen räcker till.

16.04.2020

Helen har beredskap att leverera el och värme också i undantagssituationer

Produktionen av el, värme och kyla fortsätter som vanligt i Helsingfors. Vi uppdaterar fortlöpande våra handlingsinstruktioner, genom vilka vi tryggar en störningsfri energidistribution till våra kunder. Vår kundtjänst betjänar kunderna på normalt sätt på nätet och via telefon, Energitorgets kundtjänstkontor på Kampen i Helsingfors håller stängt tills vidare.

24.03.2020

För mer information


Kundtidningen Helen

Kundtidningen Helen är avsedd för hushållskunder och utkommer fyra gånger per år.


Avbrott och byggarbetsplatser

På Helen utvecklar vi fjärrvärme- och fjärrkylenätet fortlöpande.