Kundtjänst för hem

Ta kontakt

På den här sidan hittar du anvisningar om avtals- och kunduppgifter, fakturering och energiförbrukning samt tjänster och produkter. Om du inte hittar vad du söker kan du skicka ett meddelande till oss. Brådskande ärenden sköter du snabbast via telefon.

Vad gäller ditt ärende?

Gör så här

  • När dina kontaktuppgifter har förändrats: Skicka ett meddelande till oss om saken.
  • När du ska flytta: Läs sidan med tips inför flytten, där hittar du praktiska råd och länkar till både flyttanmälan och tecknande av ett nytt avtal. Försäkra dig i god tid om att du får el till din nya adress, så att du i lugn och ro kan koncentrera dig på själva flytten och på att ställa i ordning ditt nya hem!
  • När du vill säga upp ett avtal: Du kan uppsäga ditt elavtal med vår blankett eller genom att ringa kundtjänsten 09 617 8080.
  • När du vill kontrollera dina avtals- och kunduppgifter: Logga in på våra ärendetjänster eller ta kontakt. De centrala uppgifterna finns också på din räkning.
  • När du vill höra om våra aktuella erbjudanden och nyaste produkter: Uppdatera inställningar för direktmarknadsföring. 

Gör så här

  • När du har frågor om faktureringen: Kolla om svaret på din fråga finns bland vanliga frågor.
  • När du vill övergå till e-faktura: Läs anvisningarna om hur du tar i bruk e-faktura. E-faktura är ett säkert och bekvämt sätt att betala fakturor.
  • När du redan i förväg vet att du inte kan betala räkningen i tid: Läs om framflyttning av betalningsdagen. Om du har fått en betalningspåminnelse hoppas vi att du betalar räkningen så fort som möjligt.
  • När du har frågor om energiförbrukningen: Läs svaren som handlar om e-tjänster för uppföljning av förbrukningen. Vi erbjuder också rådgivning för individer och grupper – läs mer och delta!

Gör så här

Skicka ett meddelande

Vi svarar så snart som möjligt.

Skicka meddelandet här

Ringa

09 617 8080
Vardagar 8–18
Samtalspriser

Sociala meder

Du kan kontakta oss också genom Facebook och Twitter.

Dela: