Registreringsanvisning för företag

För registreringen behöver du dina personliga bankkoder och en fungerande e-postadress. Du behöver också kundnumret och förbrukningsplatsens nummer om det är fråga om el, och ägarnumret och förbrukningsplatsens nummer om det är fråga om fjärrvärme.

Så här registrerar du dig för tjänsten

Registrera dig för våra elektroniska tjänster genom att välja antingen ’Företag (el)’ eller ’Företag (fjärrvärme)’. Välj på basis av det om du använder el- eller fjärrvärmeuppgifter vid registreringen.

Om ditt företag är både el- och fjärrvärmekund kan du lägga till uppgifterna om den andra kundrelationen efter registreringen.

 

1. Identifiera dig

Fas 1, Bankidentifiering: Välj på listan den bank med vars koder du vill identifiera dig.

Vanliga frågor om identifiering

I våra tjänster finns sekretessbelagda uppgifter om våra kunder och därför vill vi försäkra oss om att uppgifterna är i tryggt förvar och att tjänsten är pålitlig. Du behöver bankkoder bara den första gången. Efter registreringen loggar du in på tjänsterna med e-postadress och lösenord.

Också företagskundernas förbrukningsuppgifter är sekretessbelagda. Eftersom företagets FO-nummer är en offentlig uppgift kan det inte användas för identifiering. Därför ska även företagskunder först identifiera sig med sina personliga bankkoder och därefter mata in uppgifter om företaget. Efter registreringen loggar du in på tjänsterna med din egen e-postadress och ditt lösenord.

Om du inte hittar din egen bank på registreringssidan, vänligen kontakta vår kundtjänst på numret 09 617 8080 så sköter vi registreringen för din räkning.

2. Kontrollera dina uppgifter och lägg till uppgifter om företaget

Fas 2, Användaruppgifter 1/2: Kontrollera din personbeteckning och fyll i antingen förbrukningsplatsens nummer och ägarnumret för fjärrvärme eller kundnumret och förbrukningsplatsens nummer för el. Uppgifterna finns på fjärrvärme- eller elräkningen. Fyll i uppgifterna och välj ’Följande’.

Fas 3, Användaruppgifter 2/2: Dina förifyllda uppgifter hämtas från Helens kunddatasystem och du kan ändra dem vid behov. Fälten märkta med asterisk (*) måste fyllas i. I fortsättningen fungerar din e-postadress som användarnamn.

Observera att förändringar som görs i samband med registreringen enbart gäller de elektroniska tjänsterna. Gör de egentliga förändringarna i dina kontaktuppgifter genom att skicka ett meddelande till kundtjänsten eller ringa numret 09 617 8080.

Fas 4, Bekräftelse: Kontrollera uppgifterna och välj ’Godkänn’.

 

Vanliga frågor om lösenordet

  • minst 10 tecken
  • minst en siffra
  • minst en stor bokstav
  • minst en liten bokstav
  • lösenordet får inte innehålla tre tecken i följd från användarens namn eller e-postadress.

3. Registreringen är slutförd

Välkommen att använda de elektroniska tjänsterna.

Du får ett meddelande om att registreringen godkänts till den e-postadress du meddelat.

Gå till sidan för tjänster genom att välja ’Gå till val av tjänst’.

Dela: