Uutinen / 6.7.2017

Helen varoittaa huijareista sähkön puhelinmyynnissä

Helen on saanut asiakkailtaan jälleen tietoja kyseenalaisesta toiminnasta sähkön puhelinmyynnissä. Asiakkaiden mukaan heille on puhelimessa syntynyt kuva, että kyse on Helenin yhteydenotosta, ja ovat vahingossa päätyneet tekemään sopimuksen harhaanjohtavaa myyntiä tekevän yhtiön kanssa. Useamman asiakkaan mukaan asialla on ollut Kotimaan Energia (aiemmin Suomen Energiayhtiö SEY).

Helenin asiakaspalvelu on kuluvan kesän aikana saanut useilta asiakkailta tietoa harhaanjohtavasta puhelinmyynnistä. Vastaavia tapauksia on tullut Helenin tietoon myös jo aiemmin. Asiakkaat ovat olleet hämmentyneitä ja pahoillaan, kun ovat huomanneet saaneensa virheellistä tietoa ja tehneensä sen perusteella sopimuksen toisen yhtiön kanssa.

- Olemme huolissamme virheellisten tietojen levittämisestä ja pahoillamme asiakkaille aiheutuvasta harmista. Helenin kannalta on tietysti ikävää, että hyvää mainettamme yritetään hyödyntää näin kyseenalaisin keinoin, sanoo yksikön päällikkö Kirsi KuusistoHelenistä.

Helen on pyrkinyt edistämään vastuullisia toimintatapoja alan myynnissä ja markkinoinnissa ja varoittanut asiakkaitaan samasta asiasta jo aiemmin. Helen pyytää asiakkaita edelleen ilmoittamaan asiattomasta tai harhaanjohtavasta sähkön markkinoinnista asiakaspalveluun.  

Asiakaspalvelu