Helen lisää mobiilimaksamisen laskutusvaihtoehtoihin ensimmäisenä Suomessa

Helen ja MobilePay ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä mobiilimaksaminen Helenin sähkölaskuissa tulee mahdolliseksi ensi vuonna. Helen on Suomessa ensimmäinen yritys, joka ottaa mobiilimaksamisen käyttöön yhtenä laskutusvaihtoehtona.

Helenin tavoitteena on ottaa käyttöön uusia digitaalisia palveluita ja tuottaa asiakkaiden arkeen helppoja ratkaisuja. Laskutus sähköistyy vauhdilla ja e-laskua käyttää jo valtaosa asiakkaista. Mobiilimaksaminen on uusi iso askel laskutuksen sähköistämisessä, ja sen uskotaan yleistyvän laajasti tulevina vuosina.

- Helenin asiakaskunta on monenlaista, kirjoa riittää nuorista juuri kotoa muuttaneista senioreihin ja eläkeläisiin. Mobiilimaksaminen on erityisesti nuorten toiveena, kertoo yksikönpäällikkö Kirsi Kuusisto Helenistä. – Meille Helenissä tärkeätä on tarjota asiakkaalle turvallinen ja luotettava maksutapa, jonka hän voi itse valita useasta eri vaihtoehdosta.

MobilePayn käyttö monipuolistuu entisestään

MobilePaylle yhteistyö Helenin kanssa on jälleen uusi alue, jolla kuluttajat voivat käyttää maksusovellusta omaa arkeaan helpottavalla tavalla. Helen on Suomessa ensimmäinen yritys, joka ottaa mobiilimaksamisen käyttöön yhtenä laskutusvaihtoehtona. Laskun maksaminen mobiilisti tarkoittaa sitä, että kuluttajan ei tarvitse enää kirjautua verkkopankkiin maksaakseen laskun vaan se hoituu älypuhelimella MobilePay-sovelluksen kautta.

 - Kuluttajan arki helpottuu, kun markkinoilla on ratkaisuja, joita voi käyttää laajasti erilaisiin tarkoituksiin. MobilePaylla on jo voinut rahansiirtämisen lisäksi maksaa kassoilla, itsepalvelumyyntipisteissä, verkkokaupoissa ja sovelluksissa. Nyt Helenin käyttöönsä ottaman palvelun avulla myös laskun maksaminen onnistuu yhdellä pyyhkäisyllä älypuhelimella, sanoo toimitusjohtaja Anniina Heinonen MobilePaysta.

Ketterä laskutusprosessi

Helen kehittää laskutusprosessia jatkuvasti, ja se on toteutettu yhteistyössä kumppaneiden kanssa. Intrum vastaa reskontrapalveluista, laskujen muistuttamisesta ja perintäpalveluista sekä laskutuksen ja perinnän asiakaspalvelusta. Laskujen välityksen MobilePay- sekä muihin laskutuskanaviin hoitaa PostNord Strålfors Oy. MobilePayn käyttöönotto laskutuskanavana tuli vaihtoehdoksi Helenille, kun kumppaneiden kanssa toteutetussa prosessissa laskujen välittäminen palveluun tuli mahdolliseksi. 

Faktat:

  • Mobiilimaksamisesta tulee uusi lisävaihtoehto maksamiseen vuoden 2019 alkupuolella.
  • Palvelun tarjoaa MobilePay.
  • Mobiilimaksaminen mahdollistaa myös korttimaksamisen, sekä luotto- että pankkikortit.
  • Helenin asiakas voi itse valita itselleen sopivan laskutusvaihtoehdon: paperilasku, e-lasku tai mobiilimaksaminen.
  • MobilePay on Pohjoismaiden johtava mobiilimaksuratkaisu, suurin fyysisten ja verkkokauppojen maksutapahtumien osalta.
  • Suomessa MobilePaylla on siirretty tänä vuonna 207 miljoonaa euroa yli 7,2 miljoonalla siirrolla. MobilePay on johtava mobiilimaksuratkaisu Suomessa käytöllä ja käyttäjämäärissä mitattuna.
  • MobilePaylla Suomessa tehdyt siirrot tammi-lokakuussa 2018 kasvoivat 150 % viime vuoden vastaavaan tarkastelujaksoon verrattuna.

Julkaistu: 28.11.2018 08:51

Seija Uusitalo
Viestintä
Jaa: