Uutinen / 14.10.2019

Helen varoittaa huijareista sähkön myynnissä

Helen on saanut asiakkailtaan jälleen tietoja erittäin kyseenalaisesta toiminnasta sähkön myynnissä: aggressiiviset myyjät ovat lähestyneet asiakkaita tällä kertaa myös kotikäynneillä puhelinmyynnin lisäksi. Asiakkaiden mukaan heille on myyntitilanteessa syntynyt väärä kuva, että kyse on Helenin henkilöistä.

Helenin asiakaspalvelu on saanut useilta asiakkailta tietoa harhaanjohtavasta myynnistä. Vastaavia tapauksia on tullut Helenin tietoon myös jo aiemmin. Asiakkaat ovat olleet hämmentyneitä ja pahoillaan, kun ovat huomanneet saaneensa virheellistä tietoa ja tehneensä sen perusteella sopimuksen toisen yhtiön kanssa. Tällä kertaa hämmennystä on aiheuttanut myös fyysisesti kotiolosuhteisiin kohdistuva myynti.

- Olemme huolissamme erityisen aggressiivisesta myyntitavasta sekä virheellisten tietojen levittämisestä. Helenin kannalta on tietysti ikävää, että hyvää mainettamme yritetään hyödyntää kyseenalaisin keinoin, sanoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Sohvi Salmelin Helenistä.

Helen on pyrkinyt edistämään vastuullisia toimintatapoja alan myynnissä ja markkinoinnissa ja varoittanut asiakkaitaan samasta asiasta jo aiemmin. Helen pyytää asiakkaita edelleen ilmoittamaan asiattomasta tai harhaanjohtavasta sähkön markkinoinnista asiakaspalveluun.