• Viimeinen vuosi liikelaitoksena

"Tiivis kaupunkirakenne tuo meille uusia mahdollisuuksia uusiutuvan energian lisäämiseen ja päästöjen vähentämiseen."

Pekka Manninen

• Vuosi graafeina

Pellettien käyttövalmiuksien kehittämiseen panostettiin merkittävästi. Tärkeitä tuotekehityshankkeita vuoden aikana oli myös mm. Suvilahden aurinkovoimala.

• Tilinpäätös

Tutustu Helen-konsernin vuoden 2014 tilinpäätökseen.

Tutustu
  • Ympäristötilinpäätös

Vuoden suurimmat ympäristöinvestoinnit liittyivät Vuosaaren B-voimalaitoksen turbiinin modernisointiin, typen oksidien päästöjen vähentämiseen ja pelletinpolton aloittamiseen.

Helen-konserni

Tämä vuosikertomus kuvaa vuotta 2014, jolloin Helen-konsernin emoyhtiönä toimi vielä Helsingin Energia. Liikelaitos yhtiöitettiin vuodenvaihteessa ja se toimii nykyisin osakeyhtiömuotoisena Helen Oy:nä.

Helen Oy.n tytäryhtiöitä ovat Helen Sähköverkko Oy (100 %), vesivoimayhtiö Oy Mankala Ab (100 %), Kiinteistö Oy Helsingin Energiatunnelit Oy (90 %) ja Suomen Energia-Urakointi Oy (60 %). Lisäksi Helen Oy:llä on osakkuus ja osaomistusyhtiöitä. Omistamme voimaosuuksia eri yhtiöissä sekä suoraan että Oy Mankala Ab:n kautta.

Myymme sähköenergiaa noin 400 000 asiakkaalle Suomessa ja katamme kaukolämmöllä yli 90 prosenttia Helsingin lämmitystarpeesta. Lisäksi tuotamme ja myymme kaukojäähdytystä, joka laajenee nopeasti Helsingin alueella.

LISÄÄ TIETOA MEISTÄ