Suoramarkkinoinnin käytännöt

Haluamme, että markkinointimme on mahdollisimman mielekästä nykyisille ja tuleville asiakkaillemme. 

Meille on tärkeää, että asiakkaamme kokevat markkinointimme kiinnostavana ja hyödyllisenä. Suoramarkkinoinnin avulla tavoitamme potentiaalisia asiakkaita ja kerromme heille ja nykyisille asiakkaillemme uusista tarjouksista ja palveluista.


Yleisesti suoramarkkinoinnista
Suoramarkkinointi on mainontaa, jota voidaan tehdä perinteisesti tai sähköisesti. Perinteistä suoramarkkinointia on puhelimella soitettu tai kirjeenä lähetetty mainonta. Sähköistä suoramarkkinointia on esimerkiksi sähköpostilla tai tekstiviestinä lähetetty mainonta.

Suoramarkkinointi Helenillä
Sähköistä suoramarkkinointia kohdistamme vain asiakkaille ja muille henkilöille, jotka ovat antaneet siihen ennalta suostumuksensa. Toisin kuin sähköiseen suoramarkkinointiin, perinteiseen suoramarkkinointiin ei tarvita asiakkaan ennakkoon antamaa suostumusta ja se on sallittua, jos asiakas ei ole sitä erikseen kieltänyt.

Suostumus kerätään käyttämällä valintaruutua, jonka rastittamalla asiakas hyväksyy henkilötietojensa käsittelyn sähköistä suoramarkkinointia varten. Suostumusta pyydämme esimerkiksi ostaessasi uuden tuotteen tai palvelun, rekisteröityessäsi Helenin asiakaspalveluun sekä arvontaan tai kilpailuun osallistumisen yhteydessä. Pystyt aina myöhemmin perumaan suostumuksesi. Soittamalla asiakaspalveluumme voit myös tarkistaa suoramarkkinointiin liittyvät luvat ja kiellot.

Helen lähettää vain kohtuullisen määrän suoramarkkinointiviestejä, joiden uskomme kiinnostavan sinua.

Viestinnän sisällöstä riippuen, Helenin viestintä ei aina ole suoramarkkinointia. Asiakkaille voidaan myös lähettää viestejä muissa kuin markkinointitarkoituksissa. Esimerkiksi asiakasviestinnän avulla pidämme asiakkaamme perillä heidän asiakkuuteensa liittyvistä tuotteista ja palveluista sekä sopimusehdoista ja hinnanmuutoksista. Tällaista viestintää asiakas ei voi kieltää.

Helenin henkilötietojen käsittelystä yleisesti voit lukea täältä.

Asiakkaan oikeus vastustaa henkilötietojensa käyttöä suoramarkkinointitarkoituksiin
Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta sähköistä suoramarkkinointia, jolloin emme lähetä enää suoramarkkinointiviestintää.

Tiedotamme kieltomahdollisuudesta jokaisen suoramarkkinointiviestin yhteydessä. Voit rajoittaa Helenin suoramarkkinointia: 1) sähköpostin peruutuslinkistä, 2) kirjautumalla Oma Helen -sovellukseen ja Omat tiedot - Asiakastiedot välilehdellä poistaa rastin suoramarkkinoinnin valintaruudusta, 3) kirjautumalla Helenin asiakaspalveluun ja Omat tietosi- välilehden asiakastiedot kohdalla poistaa rastin suoramarkkinoinnin valintaruudusta,
4) ilmoittamalla kiellosta asiakaspalveluumme tai 5) ilmoittamalla suoramarkkinoinnin rajoituspalveluun (https://www.asml.fi/kieltopalvelut/ koskee vain puhelinmyyntiä).

Katso myös


Sopimusehdot ja rekisterit

Täältä löydät sähkön myynnin ja siirron sopimusehdot, toimitusehdot ja rekisteriselosteet sekä tietoa suoramarkkinointikäytännöistä ja henkilötietojen käsittelystä.


Sähköisten palveluiden käyttöehdot


Henkilötietojen käsittely