• Asiakaspalvelumme on poikkeuksellisen ruuhkautunut eikä asiakaspalveluun pääse hetkittäin puhelimella läpi, jos kaikki jonopaikat ovat varattuja. Lue lisää
Taloyhtiön arki

8 + 1 asiaa, miksi taloyhtiön kannattaa käyttää Yritys Helen -palvelua

  • 2023-01-05

Nyt jos koskaan jokaisen taloyhtiön kannattaa seurata energiankulutustaan. Se auttaa reagoimaan muutoksiin ja poikkeamiin sekä ryhtymään toimenpiteisiin energiatehokkuuden parantamiseksi. Lue, miten Yritys Helen -palvelu auttaa taloyhtiöitä säästämään energiaa ja hallitsemaan energiankäyttöään. 

1. Energia-asiat yhdessä paikassa

Digitaalinen Yritys Helen -palvelu tuo taloyhtiön energia-asiat yhteen paikkaan. Se antaa kokonaiskuvan kiinteistön energiankäytöstä ja -tuotannosta ja auttaa seuraamaan energia-asioita sekä asioimaan Helenin kanssa.

2. Laskujen seuraaminen

Selainpohjaisesta ja maksuttomasta palvelusta löydät myös sopimustiedot, laskut ja vuosiraportit. Laskuja voit tarkastella jopa viiden vuoden ajalta.

3. Laskujen seuraaminen

Voit seurata energiankulutusta ja sen muutoksia tunnin, päivän, viikon, kuukauden tai vuoden tarkkuudella vähintään kymmenen vuoden ajalta. Seurannan voi tehdä energialajeittain.

4. Energian käyttöraportit

Voit ladata energian käyttöraportteja halutulle aikavälille. Näin voit tunnistaa poikkeamia ja energiansäästömahdollisuuksia sekä seurata tehtyjen toimenpiteiden vaikutuksia ja kertyneitä säästöjä.

5. Energiankulutus ennakoiminen

Yritys Helen pitää isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen kartalla kiinteistön energiankulutuksesta ja sen kehityksestä. Tämä auttaa ennakoimaan energian kokonaiskustannuksia ja niiden vaikutuksia hoitovastikkeeseen.

6. Kokonaiskuva energiankäytöstä

Näet yhdellä kirjautumisella koko taloyhtiön energiatilanteen (muun muassa sähkö sekä kaukolämpö ja -jäähdytys). Isännöitsijä pääsee yhdellä kirjautumisella kohteidensa energiatietoihin.

7. Sähkön tuntihinnan seuraaminen

Palvelun sähköosiossa voit seurata pörssisähkön hintakehitystä riippumatta taloyhtiön sopimustyypistä. Mahdolliset yö- ja päiväsähkön tuntihinnat voivat auttaa ajastamaan kulutusta edullisemman hinnan tunneille.

8. Palvelua kehitetään jatkuvasti 

Helen kehittää taloyhtiö- ja yritysasiakkaille kohdennettua palvelua yhdessä asiakkaiden kanssa, ja siihen lisätään aktiivisesti uusia toimintoja. Palvelu on tarjolla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

+1

Taloyhtiössä esimerkiksi isännöitsijä voi luoda tilin Yritys Heleniin laskulta löytyvillä tiedoilla. Kun tili on luotu, voidaan käyttöoikeudet jakaa taloyhtiön hallitukselle. Palveluun kirjaudutaan osoitteessa helen.fi.

Kiinnostuitko Yritys Helenistä?

Yritys Helen on kaikkien Helenin yritys- ja taloyhtiöasiakkaiden oma asiointipalvelu. Kirjautumalla palveluun saat kokonaiskuvan energiankäytöstäsi, löydät sopimuksesi ja laskusi ja hoidat helposti energiaan liittyvän asioinnin.

Ota Yritys Helen käyttöösi!