Tunne energiasi Oma Helenin avulla

Oma Helen -sovelluksella opit tuntemaan paremmin omaa energiankulutustasi ja hoidat helposti energiaan liittyvän asioinnin.

Tee fiksumpia energiavalintoja ja säästä sähkölaskuissasi

Sovelluksen avulla saat kokonaiskuvan energiankulutuksestasi, pysyt ajan tasalla laskuistasi, sopimuksestasi ja muista energia-asioistasi sekä saat nopeasti apua pulmatilanteissa.

Oma Helen -sovellus palvelee ensivaiheessa Helenin sähkö-sopimusasiakkaita. Uutta palvelua kehitetään koko ajan ja tulevaisuudessa se tarjoaa entistä parempaa energia-asiointia kaikille Helenin asiakkaille.

Miksi Oma Helen?

 

SAA OIVALLUKSIA ENERGIANKULUTUKSESTASI

Tiedätkö minä viikonpäivänä kulutat eniten sähköä? Tai miten sinun sähkösi on tuotettu?

Oma Helenissä voit seurata omaa energiankulutustasi tuntitasosta vuositasoon. Kun tunnet energiankäyttöäsi paremmin, voit
optimoida kulutustasi ja säästää rahaa.

 

 

MIELENRAUHAA
ENERGIA-ASIOIHIN

Muistitko maksaa sähkölaskun? Entä tehdä sähkösopimuksen uuteen kotiin?

Nämäkin arkiset sähköasiat tarkistat ja hoidat näppärästi Oma Helenissä!

 

 

APUA ASIOINTIIN
JA PULMATILANTEISIIN

Kysymyksiä sopimuksestasi tai muista energia-asioista?

Oma Helenistä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin ja saat helposti yhteyden Helenin asiakaspalveluun. Olemme tukenasi pulmatilanteissa.

 

Lataa Oma Helen -sovellus helposti

  1. Oma Helen -sovellus toimii ensivaiheessa Helenin sähköasiakkaille
  2. Lataa ilmainen sovellus joko App Storesta (IOS) tai Google Playsta (Android)
  3. Tunnistaudu sovellukseen ensimmäisellä kerralla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella
  4. Oma Helen -sovellus on valmis käytettäväksi!

Oma Helen -sovelluksen ominaisuudet

  • Seuraa taloutesi energiankulutusta
  • Katso sopimus- ja asiakastiedot
  • Tarkista laskut ja laskutustiedot
  • Tee muuttoilmoitus helposti
  • Ota yhteyttä asiakaspalveluun
  • Lue usein kysyttyjä kysymyksiä laskutuksesta ja sähkösopimuksista

Paras Oma Helen tehdään yhdessä

Parannamme Oma Heleniä jatkuvasti ja kehitämme sovellukseen uusia ominaisuuksia. Haluamme kuulla myös sinun mielipiteesi! Oma Helen -sovelluksesta sanottua:

 

"Todella näppärä tapa ymmärtää omaa energiankäyttöä uudella tavalla"

"Tätä appia oli helppo käyttää ja sinne pääsi sujuvasti kirjautumaan. Sähkönkulutusta koskevat raportit olivat hyvät ja mielenkiintoiset"

 

Anna palautetta App Storen (iOS) tai Google Playn (Android) kautta:

Kysymyksiä ja vastauksia Oma Helenistä

Löydä vastaukset yleisimpiin kysymyksiin tästä. 



Voit vaihtaa kysymystä nuolinäppäimillä ja avata ja sulkea vastauksen välilyönnillä.

Android-laitteisiin sovelluksen voi ladata Google Play -sovelluskaupasta ja iOS-laitteisiin App Storesta. Sovellus on ilmainen.

Sovellus on toistaiseksi käytössä vain Helenin sähkösopimusasiakkaille. Tarkistathan, että sinulla on voimassa oleva sähkösopimus Helenin kanssa. Mikäli taloutenne sähkösopimus on esimerkiksi puolisosi nimissä, voi hän ottaa sovelluksen käyttöön omilla tunnuksillaan. Lisäämme uusia ominaisuuksia ja asiakkuustyyppejä mukaan pian.

Saamme virallisen mittaustiedon sähköverkkoyhtiöltä ja tiedon toimittamisessa on useimmiten päivän tai kahden viive.

Sävel Mobiili palvelee toistaiseksi normaalisti selainpuolella, ja voit käyttää palvelua kaikilla laitteillasi. Henkilö- tai yritysasiakkaanamme pääset seuraamaan Sävel Mobiilista käyttöpaikkakohtaista sähkön, kaukolämmön sekä jäähdytyksen energiankäyttöä ja kustannuksia. Palvelusta lataat myös kätevästi vuosittaisen käyttöraportin ja löydät lisäksi laskutustietosi, sopimustiedot sähkön osalta sekä yhteystiedot asiakaspalveluun. Sävel Mobiili tulee poistumaan käytöstä, kun Oma Helen –palvelun verkkoselainversio valmistuu vuoden 2021 aikana.

Sävel Plus -palvelu poistuu käytöstä 14.12.2020, kun uudistamme energia-asiointiamme ja Sävel Plus -palvelussa käytetty flash-teknologia tulee elinkaarensa päähän. Huomaathan, jos olet käyttänyt Sävel Plus -palvelua käyttöraporttien lataamiseen, voit hyödyntää tätä ominaisuutta palvelun poistumiseen asti.

Jatkossa henkilöasiakkaamme pääsevät seuraamaan sähkönkäyttöään uudessa Oma Helen -mobiilisovelluksessa, joka helpottaa energiankulutuksen seurantaa ja muuta asiointia. Sävel Plus -palvelun käyttäjät voivat kirjautua sisään Oma Helen -sovellukseen samoilla tunnuksilla. Oma Helen -sovellukseen voi tunnistautua myös pankkitunnuksien tai mobiilivarmenteen kautta. Henkilö ja -yritysasiakkaamme voivat jatkaa energiatietojen seuraamista myös Sävel Mobiilissa.

Kaukolämmön ja -jäähdytyksen tekniset raportit löytyvät pian uudesta Oma Helen -selainpalvelusta, joka palvelee sekä henkilö- että yritysasiakkaitamme. Oma Helenin selainpalvelua rakennetaan parhaillaan ja se otetaan täysimittaisesti käyttöön ensi vuoden aikana.

Uudistamme selainpohjaista asiointia entistä asiakaslähtöisemmäksi ja tuomme ensi vuonna modernisoidun ja kohdennetun Oma Helen -selainpalvelun. Joulukuun aikana löydät Oma Helen -selainpalvelusta kaukolämmön ja jäähdytyksen tekniset raportit. Palvelu otetaan täysimittaisesti käyttöön ensi vuonna ja uuteen asiointiin tuodaan alkuvaiheessa mm. laajemmin energiankäytön seuranta ja omien tietojen hallinta. Kerromme palvelusta lisää ensi vuonna.

Katso myös


Asiointipalvelut

Maksuttomissa asioitipalveluissamme voit suunnitella ja seurata kotisi energiankäyttöä.


Sähkötapaturmavakuutus

Kun ostat sähkön meiltä, saat myös vakuutuksen sähkötapaturman varalta.


Sähkönsiirto Helsingissä

Helen myy sähköä kaikkialle Suomeen. Sähkönsiirrosta vastaa paikallinen sähköverkkoyhtiö.

Jaa: