MobilePay-laskutus

MobilePay on kätevä tapa vastaanottaa ja maksaa laskut puhelimella. Laskun maksaminen tapahtuu yhdellä pyyhkäisyllä, kuten muutkin maksutapahtumat MobilePay-sovelluksessa.

Näin otat MobilePay-laskutuksen käyttöösi

1. Rekisteröidy MobilePayn käyttäjäksi

Jotta voit ottaa MobilePay-laskutuksen käyttöösi, tulee sinulla olla rekisteröitynyt MobilePay-sovelluksen käyttäjäksi.

  • Lataa MobilePay-sovellus älypuhelimeesi
  • Avaa MobilePay-sovellus ja valitse Luo uusi käyttäjä
  • Syötä tietosi
  • koko nimesi (niin kuin se lukee henkilöllisyystodistuksessasi) ja henkilötunnuksesi
    • sähköpostiosoitteesi
    • maksukorttisi tiedot
    • tilinumerosi
  • Valitse nelinumeroinen salasana ja vahvista se.

Voit nyt aloittaa MobilePayn käytön.

2. Valitse MobilePay laskutustavaksi

  1. Valitse MobilePay laskutustavaksi sähkösopimuksen tekemisen yhteydessä verkkosivuillamme tai asiakaspalvelussa.
    • Jos olet jo asiakkaamme, voit vaihtaa laskutustavaksi MobilePayn kirjautumalla omilla tunnuksillasi helen.fi -asiointipalveluun.
    • Kirjaudu asiointipalveluun ja valitse "päivitä omia tietoja" -osiosta laskutustapa. Sen jälkeen valitse sopimukset, joiden laskutusta haluat muuttaa ja valitse laskutustavaksi MobilePay-lasku. Tarkista, että puhelinnumero on oikea ja päivitä tiedot.
  2. Tarkista, että kortille asetetut maksurajat ovat sellaiset, että sähkölaskun maksaminen onnistuu. Tämä kannattaa huomioida myös laskutustiheyden valinnassa.
  3. Ensimmäisen MobilePay -laskun saatuasi voit aktivoida push-ilmoitukset, jotta saat tiedon seuraavasta saapuvasta laskusta. Varmista lisäksi, että sekä MobilePay-sovelluksessa että puhelimessasi on ilmoitukset sallittu.

Sähkölaskusi tulee jatkossa MobilePayssa maksettavaksi.

Laskun maksaminen MobilePayssa

  • Saatuasi laskun valitse, millä kortilla haluat maksaa laskun.
  • Maksa sähkölasku samalla tavalla pyyhkäisemällä kuin hyväksyt muutkin maksutapahtumat MobilePayssa.
  • Maksu veloitetaan heti, ellet valitse muuta hyväksymisen yhteydessä Maksa lasku -sivulla maksupäiväksi laskun eräpäivää tai muuta maksupäivää.
  • MobilePayssa oletuksena olevaa 100 euron vuorokausikohtaista käyttörajaa voit nostaa käyttämällä omia pankkitunnuksiasi. Teet tämän kohdassa Asetukset > Maksurajat.
  • Laskujen lähetysosoitteena käytetään sitä puhelinnumeroa, jolla käytät MobilePayta. Jos emme voi toimittaa laskua MobilePayhin, lähetämme sen sinulle paperisena.

Usein kysyttyä MobilePay-laskutuksesta

Voit vaihtaa kysymystä nuolinäppäimillä ja avata ja sulkea vastauksen välilyönnillä.

Jos haluat laskun saapumisesta tai eräpäivän lähestymisestä ilmoituksen, varmista, että sekä MobilePay-sovelluksessa että puhelimessasi on ilmoitukset sallittu.

MobilePayn ohje push-ilmoitusten käyttöönottoon

Yleisin syy on se, että puhelinnumerossa, johon MobilePay-laskua yritämme lähettää, ei ole MobilePay käytössä.

Ilmoitathan asiakaspalveluumme, jos MobilePayhin rekisteröimäsi puhelinnumero vaihtuu.

Jos emme voi toimittaa laskuasi MobilePayhin, lähetämme sen sinulle paperisena. Toimitamme ei-veloitettavat laskut eli hyvitys- tai siirtyvät laskut aina paperisina MobilePayn laskutustavaksi valinneille asiakkaille.

Laskun eräpäivän siirtäminen onnistuu MobilePayssa samalla tavalla kuin muissakin laskutustavoissa. Lue ohjeet maksupäivän siirtoon.

Katso myös