MobilePay-laskutus
MobilePay on kätevä tapa vastaanottaa ja maksaa laskut puhelimella. Laskun maksaminen tapahtuu yhdellä pyyhkäisyllä, kuten muutkin maksutapahtumat MobilePay-sovelluksessa.
Näin otat MobilePay-laskutuksen käyttöösi
1. Rekisteröidy MobilePayn käyttäjäksi
Jotta voit ottaa MobilePay-laskutuksen käyttöösi, tulee sinulla olla rekisteröitynyt MobilePay-sovelluksen käyttäjäksi.
- Lataa MobilePay-sovellus älypuhelimeesi
- Avaa MobilePay-sovellus ja valitse Luo uusi käyttäjä
- Syötä tietosi
- koko nimesi (niin kuin se lukee henkilöllisyystodistuksessasi) ja henkilötunnuksesi
- sähköpostiosoitteesi
- maksukorttisi tiedot
- tilinumerosi
- Valitse nelinumeroinen salasana ja vahvista se.
Voit nyt aloittaa MobilePayn käytön.
2. Valitse MobilePay laskutustavaksi
- Valitse MobilePay laskutustavaksi sähkösopimuksen tekemisen yhteydessä verkkosivuillamme tai asiakaspalvelussa.
- Jos olet jo asiakkaamme, voit vaihtaa laskutustavaksi MobilePayn kirjautumalla omilla tunnuksillasi helen.fi -asiointipalveluun.
- Kirjaudu asiointipalveluun ja valitse "päivitä omia tietoja" -osiosta laskutustapa. Sen jälkeen valitse sopimukset, joiden laskutusta haluat muuttaa ja valitse laskutustavaksi MobilePay-lasku. Tarkista, että puhelinnumero on oikea ja päivitä tiedot.
- Tarkista, että kortille asetetut maksurajat ovat sellaiset, että sähkölaskun maksaminen onnistuu. Tämä kannattaa huomioida myös laskutustiheyden valinnassa.
- Ensimmäisen MobilePay -laskun saatuasi voit aktivoida push-ilmoitukset, jotta saat tiedon seuraavasta saapuvasta laskusta. Varmista lisäksi, että sekä MobilePay-sovelluksessa että puhelimessasi on ilmoitukset sallittu.
Sähkölaskusi tulee jatkossa MobilePayssa maksettavaksi.
Usein kysyttyä MobilePay-laskutuksesta
Jos haluat laskun saapumisesta tai eräpäivän lähestymisestä ilmoituksen, varmista, että sekä MobilePay-sovelluksessa että puhelimessasi on ilmoitukset sallittu.
Yleisin syy on se, että puhelinnumerossa, johon MobilePay-laskua yritämme lähettää, ei ole MobilePay käytössä.
Ilmoitathan asiakaspalveluumme, jos MobilePayhin rekisteröimäsi puhelinnumero vaihtuu.
Jos emme voi toimittaa laskuasi MobilePayhin, lähetämme sen sinulle paperisena. Toimitamme ei-veloitettavat laskut eli hyvitys- tai siirtyvät laskut aina paperisina MobilePayn laskutustavaksi valinneille asiakkaille.
Laskun eräpäivän siirtäminen onnistuu MobilePayssa samalla tavalla kuin muissakin laskutustavoissa. Lue ohjeet maksupäivän siirtoon.