Ajankohtaista helmikuussa: muutoksia laskutukseen ja sopimuksen tekemiseen

Uudistamme taustajärjestelmiämme helmikuun aikana. Tältä sivulta löydät lisätietoja, miten uudistus vaikuttaa sopimuksen tekemiseen ja laskutukseen.

  • Voit tehdä uuden sähkösopimuksen suoraan verkkosivullamme tai soittamalla asiakaspalveluumme 09 617 8080 (arkisin klo 9–17, katso puhelujen hinnat).
  • Jos olet asiakkaamme ja olet muuttamassa, voit tehdä muuttoilmoituksen suoraan verkkosivullamme tai soittamalla asiakaspalveluumme 09 617 8080 (arkisin klo 9–17, katso puhelujen hinnat).
  • Jatkossa saat erilliset sopimusvahvistukset sekä sähkön myynnin että sähkönsiirron osalta. Helsingin alueella laskutus tapahtuu kuitenkin samalla laskulla.
  • Seuraavat laskut lähetetään helmikuun lopusta alkaen eli normaaliin laskutusrytmiin voi tulla hetkellinen muutos.
  • Osalle kuukausittaisessa laskutuksessa olevista asiakkaista tammikuun lasku on saapunut normaalia laskutusrytmiä aiemmin. Jos haluat neuvontaa laskuihin liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • Laskutukseen ei voi tehdä muutoksia helmikuun aikana (maksupäivän siirto, laskutusrytmin vaihto).
  • Helmikuun aikana vastaanotamme maksusuorituksia, mutta valitettavasti laskun tila ei päivity Oma Heleniin.

Lisätietoja laskutuksesta

  • Helmikuun aikana vastaanotamme maksusuorituksia, mutta valitettavasti laskun tila ei päivity Oma Heleniin.
  • Laskutukseen ei voi tehdä muutoksia helmikuun aikana (maksupäivän siirto, laskutusrytmin vaihto).
  • Taustajärjestelmän päivityksen jälkeen kuukausiraportit uudistuvat Oma Helen -mobiilisovelluksessa. Nykyinen raporttisivu, jossa on nähtävillä kuukauden kokonaiskulutus ja laskun loppusumma, uudistuu. Mikäli haluat säästää kyseisen sivun tiedot myöhempää käyttöä varten, ne kannattaa ottaa talteen helmikuun aikana.

    Sähkön käyttöhistoriasivun ja Oma Helenin selainversion tiedot säilyvät ennallaan.
  • Taustajärjestelmäuudistuksen yhteydessä olemme tehneet pieniä muutoksia osaan sähkötuotteiden nimistä.
  • Muutos ei vaikuta sähkösopimuksesi sisältöön, eli esim. sopimuksen voimassaoloon, hintoihin tai sopimusehtoihin.
  • Nimimuutos ei vaadi sinulta toimenpiteitä.

Nimimuutokset

  • Helen Fiksu -sähkö > Valttisähkö
  • Aikasähkö > Perussähkö
  • Kiinteähintainen Perussähkö > Määräaikainen Perussähkö
  • Tuulisähkö 12 kk tai 24 kk > Määräaikainen Tuulisähkö
  • Suomisähkö 12 kk tai 24 kk > Määräaikainen Suomisähkö

Katso myös