Tervetuloa asiakkaaksemme!

Olemme kiitollisia, että olemme saaneet sinut asiakkaaksemme!

Raaseporin Energia ja Helen ovat sopineet järjestelystä, jonka myötä Raaseporin Energian sähkö- sekä pientuotantosopimukset siirtyvät Helenille. Muutos tapahtuu automaattisesti ja se ei vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Raaseporin Energian asiakaspalvelu palvelee sinua normaalisti sopimuksien siirtoon asti, jonka jälkeen Helenin asiakaspalvelu on apunasi kaikissa sähkön myyntisopimuksiin liittyvissä asioissa.   Haluamme toivottaa kaikki uudet asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi ja huolehtia siitä, että asiakkuutesi alku meillä on mahdollisimman sujuva. Tätä varten olemme koonneet tälle sivulle tärkeää tietoa, jonka avulla saat kaiken hyödyn asiakkuudestasi. 

Oma asiakaspalvelu käytössäsi

Haluamme pitää huolta sinusta ja varmistaa, että siirtymä Helenille on mahdollisimman vaivaton! Tästä syystä olemme avanneet Raaseporin Energialta siirtyville asiakkaille oman asiakaspalvelukanavan, joka palvelee 31.1-30.5.2025. Asiointi omassa palvelukanavassasi onnistuu soittamalla asiakaspalveluumme 09 617 8080* ja valitsemalla asiointivalikosta valinnan 3. Palvelemme sinua arkisin klo 10–14 suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. 

Tämän lisäksi voit olla yhteydessä myös muihin asiakaspalvelukanaviimme, joiden yhteystiedot löydät alta.

* paikallisverkko- tai mobiiliverkkomaksun hinta 

Usein kysytyt kysymykset

perhe_puutarhassa_781x414.jpg

digitaalinen asiointi.png

Digitaalinen Oma Helen -palvelu käytössäsi ympäri vuorokauden  

Oma Helen -sovellus palvelee sinua ympäri vuorokauden juuri silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Sovelluksessa hoidat itse helposti sopimustasi koskevan asioinnin. Oma Helen kertoo myös kattavasti energiankäytöstäsi ja -tuotannostasi jopa tuntitasolla. Palvelu on käytettävissä ilmaiseksi.

Tutustu Oma Heleniin

Kuluttaja-asiakaspalvelu.png

Asiakaspalvelu kotitalouksille  

Raaseporin energian asiakaspalvelu palvelee sinua normaalisti sopimuksien siirtoon asti. Helmikuusta alkaen voit olla yhteydessä Helenin asiakaspalveluun. Tutustu nopean asioinnin vinkkeihin  

Asiakaspalvelu
09 617 8080
Arkisin 9-17
Puheluhinnat

Yritys asiakaspalvelu.png

Asiakaspalvelu Yrityksille  

Sähkön yritysasiakaspalvelu
09 617 8050
Arkisin 8–16
Puheluhinnat

Yritysasiakkaidemme asiointi on helppoa ajasta ja paikasta riippumatta Yritys Helen -palvelussa. Tutustu palveluun

Helen lyhyesti

Luotettava energiayhtiö

Olemme kotimainen energiayhtiö, jonka palveluihin luottavat yli 500 000 asiakasta ympäri Suomen.

Hiilineutraali energiantuotanto

Tavoitteemme on saavuttaa hiilineutraali energiantuotanto vuoteen 2030 mennessä.

Nykyaikaiset digipalvelut

Haluamme tarjota asiakkaillemme nykyaikaisimmat digitaaliset työvälineet oman energian käytön seurantaan sekä asiointiin.

Monipuoliset palvelut

Tarjoamme asiakkaillemme monipuolisesti erilaisia sähkösopimuksia sekä niiden lisäpalveluja, joilla asiakkaamme voivat vaikuttaa omaan sähkölaskuunsa sekä käyttämänsä sähkön vastuullisuuteen.

Vakuutusturvaa kotiin ja perheelle asiakasetuhintaan

Sähkötapaturmavakuutus koko perheelle sisältyy sopimukseen
Koska sähkötapaturma voi sattua kenelle ja milloin tahansa, kaikki Helenin sähköasiakkaat saavat maksuttoman sähkötapaturmavakuutuksen sopimuksen yhteyteen.

Sähkösopimusasiakkaanamme saat 20 % alennusta Fennian kotivakuutuksesta
Fennian kotivakuutusasiakkaana sinun on mahdollista saada vastaava alennus myös monista muista Fennian vakuutuksista. Edun saat ostaessasi kotivakuutuksen verkossa sähkösopimuksen ostamisen jälkeen.

synttarikakun_puhallus_781x414.jpg

Usein kysytyt kysymykset

Sähkösopimukset

Voit vaihtaa kysymystä nuolinäppäimillä ja avata ja sulkea vastauksen välilyönnillä.

Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Sopimuksien siirtyminen tapahtuu automaattisesti. Muutos ei vaikuta hintoihin tai sopimusehtoihin, vaan ne siirtyvät sellaisenaan Helenille ja säilyvät toistaiseksi entisellään.​

Kun sähkösopimuksesi on alkanut Helenillä, näet kaikki sopimustietosi Oma Helen ja Yritys Helen -palvelusta.

Sopimukset siirtyvät Helenille 31.1.2025 alkaen nykyisin hinnoin sekä sopimusehdoin. Mahdollisista muutoksista ilmoitamme jatkossa sopimusehtojen mukaisesti, viimeistään kuukautta ennen muutoksia. Sähkötuotteiden nimiin saattaa tulla pieniä muutoksia.​

Määräaikaiset sähkösopimukset siirtyvät Helenille sellaisenaan, muutos ei vaikuta sopimusehtoihin tai hinnoitteluun. Sopimus jatkuu sovitusti määräajan loppuun.  Ennen määräaikaisen sähkösopimuksen päättymistä, saat meiltä tarjouksen jatkosopimuksesta.​

​Määräaikaista sähkösopimusta ei voi irtisanoa muutoksen yhteydessä. Määräaikainen sähkösopimus sitoo molempia osapuolia koko sopimuskauden.

​Mikäli sinulla on toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus tai määräaikainen sähkösopimus pian päättymässä, onnistuu sen vaihtaminen Helenin toiseen sähkösopimukseen. Uuden sähkösopimuksen tilaaminen onnistuu helposti verkossa ja voit käyttää apunasi sähkösopimuksen valinta-apuria. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme arkisin kello 9-17 puh. 09 617 8080.​

Voimassa olevat Raaseporin Energian sähkösopimukset siirtyvät Helenille 31.1.2025.​

Helenin sähkösopimusasiakkaat saavat Fennian kotivakuutuksesta -20 % alennuksen. Fennian kotivakuutusasiakkaana vastaava alennus on mahdollista saada myös monista muista Fennian vakuutuksista. Lisäksi Helenin sähkösopimusasiakkaat saavat maksuttoman sähkötapaturmavakuutuksen koko perheelle.

Pientuotantosopimukset ja hyvitykset

Voit vaihtaa kysymystä nuolinäppäimillä ja avata ja sulkea vastauksen välilyönnillä.

Kaikki Raaseporin Energialta Helenille siirtyneet pientuotantosopimukset siirtyvät Helenille automaattisesti ja muutos ei vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Muutos ei vaikuta toistaiseksi sopimusehtoihin, vaan palvelu jatkuu nykyisin ehdoin.​

Hyvitämme myymäsi sähkön tulevilla sähkölaskuillasi. Mikäli hyvityssumma ylittää käyttöpaikkasi kulutuksen, siirtyy hyvityssumma tuleville laskuille. Kuluttaja-asiakkailla 150 euroa ja yritysasiakkailla 500 euroa ylittävät hyvitykset maksetaan pankkitilille.

Asiakaspalvelu, asiointi ja laskutus

Voit vaihtaa kysymystä nuolinäppäimillä ja avata ja sulkea vastauksen välilyönnillä.

Raaseporin Energian asiakaspalvelu palvelee sinua normaalisti 30.1.2025 asti. Tämän jälkeen Helenin asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa sähkö- sekä pientuotantosopimuksiin liittyvissä asioissa.​

Raaseporin Energian asiakaspalvelun yhteystiedot​

Helenin asiakaspalvelun yhteystiedot

Vinkkejä nopeaan asiointiin 

Kyllä on! Tarjoamme Helenillä kuluttaja-asiakkaidemme käyttöön Oma Helen – palvelun ja yritysasiakkaidemme käyttöön Yritys Helen –palvelun. Sähköisissä palveluissamme voit helposti hoitaa sähkösopimustasi koskevia asioita, seurata sähkön kulutustasi sekä paljon muuta. Voit ottaa sähköisen palvelumme käyttöön vaikka heti, mutta omat tietosi päivittyvät palveluun vasta sopimuksien siirtyessä Helenille 31.1.2025. Palvelut ovat asiakkaillemme maksuttomia.​

Tutustu Oma Heleniin

Tutustu Yritys Heleniin

Tältä sivulta https://www.helen.fi/asiakaspalvelu/laskutus löydät tietoa laskutuksesta ja siihen liittyvistä kysymyksistä. Voit lukea tarkemmin muun muassa e-maksuista, suoramaksuista sekä laskutusosoitteen muutoksesta. Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.​

Moneen maksamiseen liittyvään kysymykseen löytyy vastauksia usein kysytyistä kysymyksistä. Laskuneuvonnan numerossa 09 617 8040 voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita. Voit vaihtaa sähkölaskusi maksupäivää myös Oma Helenissä. ​

Tulemme lähettämään verkkopankkiisi Helenin e-laskusopimuksen helmikuun alussa. Sinun tulee käydä omassa verkkopankissasi hyväksymässä Helen e-laskuttajaksi.​

Suoramaksusopimus ei siirry automaattisesti. Suoramaksussa valtuutat pankkisi maksamaan laskusi tililtäsi puolestasi. Tee uusi suoramaksuvaltuutus pankkisi konttorissa tai muussa asiakaspalvelukanavassa.​

Mikäli käyttöpaikkasi sijaitsee Helen Sähköverkon alueella, saat Heleniltä yhden laskun sähkön siirrosta ja sähkön myynnistä. Mikäli käyttöpaikkasi sijaitsee Helen Sähköverkon ulkopuolella, paikallinen verkkoyhtiösi vastaa sähkön siirrosta ja laskuttaa siitä omalla laskullaan ja jatkossa Helen lähettää oman laskunsa myydyn sähkön osalta. ​

Raaseporin Energia laskuttaa sinua 30.1.2025 saakka, jonka jälkeen saat loppulaskun. Loppulaskuun tai tätä aikaisempiin sähkölaskuihin liittyviin laskutuskyselyihin vastaa Raaseporin Energia, p. 019 289 2400 tai info@re.fi.​

Helen laskuttaa sinua myydystä sähköstä 31.1.2025 alkaen. Saat ensimmäisen sähkölaskun Heleniltä riippuen laskutusrytmistäsi mukaan maalis-toukokuussa.​