Helenin asiakkaat tyytyväisimpiä sähköyhtiöönsä
Helen (Helsingin Energia) yltää korkeimpaan tyytyväisyyslukuun tänään julkaistussa sähköyhtiöiden vertailututkimuksessa. 98 % Helenin asiakkaista kokee, ettei ole yhtiön toiminnassa ole mitään moitittavaa.
Helen (Helsingin Energia) on ollut kärkisijoilla EPSI Rating -tutkimuksessa vuodesta 2005, jolloin tutkimus tehtiin ensimmäistä kertaa. Suurista energiayhtiöistä Helen on sijoittunut joka vuosi parhaiten.
Myös yritysasiakkaiden osalta Helenin asiakastyytyväisyys on noussut entisestään ja yhtiö vakiinnuttaa tutkimuksessa ykkössijansa.
Helen menestyi myös, kun kuluttajat valitsivat vuoden 2013 Contact Centerit. Kilpailu järjestettiin Aalto-yliopiston tutkimuksen yhteydessä. Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisissa puhelinpalvelukeskuksissa puhelun, asiakkaan, johtamisen ja työntekijän vaikutusta asiakastyytyväisyyteen.
Kansainvälinen ja riippumaton EPSI Rating tutkii vuosittain asiakkaiden tyytyväisyyttä sähkönmyyntiyhtiöitä kohtaan, sekä yksityis- sekä yritysasiakkaiden keskuudessa. Asiakastyytyväisyyden lisäksi tutkimuksen keskeiset mittarit ovat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, hinta-/laatusuhde sekä asiakasuskollisuus.