
Laskutus
Usein kysyttyä laskutukseen liittyen
E-lasku on sähköinen lasku, joka lähetetään suoraan verkkopankkiisi. Se on kätevä ja ympäristöystävällinen vaihtoehto paperilaskuille. E-lasku on myös paperilaskua luotettavampi, sillä laskun saapuminen ei ole riippuvainen postin jakelusta. E-laskun avulla voit tarkastella, hyväksyä ja maksaa laskuja suoraan verkkopankissa ilman, että sinun tarvitsee syöttää maksutietoja manuaalisesti.
Voit valita laskutusvälisi, vaihtoina on 12, 6 tai 4 laskua vuodessa. Voit muuttaa laskutustiheyttä helposti kirjautumalla Oma Heleniin. Sähkölämmitteisen talouden laskutustiheys on kätevä pitää kuukausittaisena, mutta kerrostaloasujan laskutustiheys kannattaa pitää harvempana.
Voit helposti tarkistaa uusimman laskun tilan ja maksutiedot Oma Helenistä. Mikäli lasku ei näy palvelussa, ei lasku ole vielä muodostunut. Laskun muodostuminen vaatii kulutustietojen saamisen sähköverkkoyhtiöltäsi, mutta laskun viivästymiseen voivat vaikuttaa myös muutokset sopimustiedoissasi. Mikäli lasku ei ole saapunut odottamanasi päivänä, ei syytä huoleen. Lähetämme laskun sinulle mahdollisimman pian.
Muutokset sähkösopimuksessa tai kulutustottumuksissasi vaikuttavat laskusi suuruuteen. Voit seurata toteutunutta sähkönkulutustasi ja tarkistaa sopimuksesi hinnat helposti Oma Helen palvelusta. Oma Helen -palvelu kertoo kattavasti energiankäytöstäsi jopa tuntitasolla, ja tarjoaa erilaisia hyödyllisiä tietoja – esimerkiksi kuukausitason kulutuksen vaihtelun tarkastelun tai kulutuksen jakauman päivä- ja yöajalle.
Voit tarkistaa sopimuksesi tiedot helposti Oma Helenistä. Jos epäilet, että laskullasi on virhe, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Laskuneuvontamme palvelee arkisin klo 9-17 numerossa 09 617 8040.