Älyohjaus-lisäpalvelun sopimusehdot
Sopimusehtojen yhteenveto
- Sopimus on voimassa toistaiseksi.
- Helenin yhteistyökumppani vastaa älyohjaussovelluksen ja älyohjauspalvelun toiminnasta sekä asiakaspalvelusta.
1. PALVELUN SOPIJAPUOLI JA PALVELUN TOTEUTTAJA
Asiakas on valinnut sähkösopimuksen lisäpalvelusopimukseksi (jäljempänä ”Sopimus”) Älyohjauksen. Älyohjaus (jäljempänä ”Palvelu”) on Helen Oy:n (jäljempänä ”Helen”) tarjoama lisäpalvelu, joka pyrkii ohjaamaan Asiakkaan Palveluun liitettyjen sähkölaitteiden käyttöä niille ajankohdille, jolloin sähköverkon kuormitus ja/tai sähkön hinta on alhaisin.
Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Synergi Solutions Oy (y-tunnus: 3306817-5, jäljempänä ”Synergi”). Palvelua koskevissa kysymyksissä suositellaan ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Synergin asiakaspalveluun.
Asiakaspalvelun sähköposti: support@synergi.so
Lisätietoja Palvelusta löydät osoitteesta: https://www.synergi.so/fi/koti
2. SOPIMUKSEN KESTO JA IRTISANOMINEN
Palvelu on voimassa toistaiseksi. Asiakkaan sähkösopimuksen päättyessä päättyy myös Älyohjaus-Sopimus. Asiakkaalla ja Helenillä on lisäksi oikeus irtisanoa Älyohjaus-Sopimus 14 vuorokauden irtisanomisajalla sähkösopimuksen voimassaoloaikana. Palvelu ei korvaa Helen Oy:n ja Asiakkaan varsinaista sähkösopimusta.
3. PALVELUN KÄYTTÖÖNOTTO JA TEKNISET EDELLYTYKSET
Palvelun käyttöönotto edellyttää Asiakkaalta Synergin sovelluksen lataamista ja asentamista, Synergin sovellukseen rekisteröitymistä sekä Synergin sovelluksen palveluehtojen hyväksymisen. Asiakas voi ottaa Palvelun käyttöön lataamalla sovelluksen Asiakkaan puhelimen sovelluskaupasta.
Palvelun käyttö edellyttää Asiakkaalta yhteensopivia, älykkään ohjauksen mahdollistavia laitteita ja tarvittavia tietoliikenneyhteyksiä.
Lisätietoja älyohjaus- lisäpalvelusta löydät osoitteesta: helen.fi/alyohjaus
4. LISÄPALVELUN HINTA JA TIETOJEN SOVELTAMINEN LASKUTUKSESSA
Älyohjaus -lisäpalvelun kulloinkin voimassa oleva kuukausimaksu (€/kk) laskutetaan sähkölaskun yhteydessä.
Verojen, julkisten maksujen ja muiden näihin rinnastettavien maksujen muutosten vaikutus Palvelun hintaan huomioidaan välittömästi niiden voimaantulosta lukien.
5. PALVELUN TOTEUTTAJAN VASTUU
Palvelu toimitetaan Asiakkaalle sellaisena kuin se on. Synergi vastaa Palvelun teknisestä toimivuudesta, laitteiden yhdistämisestä ja kulutuksen ohjauksesta sekä asiakastuesta siten kuin Asiakkaan ja Synergin välisissä palveluehdoissa on sovittu. Helen ei vastaa mahdollisista teknisistä vioista tai häiriöistä, jotka aiheutuvat Palvelussa.
6. MUUTOKSET SOPIMUSEHTOIHIN JA HINTOIHIN
Palvelun hinta ja sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi. Helenillä on oikeus muuttaa Sopimuksen sopimusehtoja ja hintoja ilmoittamalla niistä pysyvällä tavalla (kuten sähköpostitse) Asiakkaalle yksi (1) kuukausi ennen muutoksen voimaantuloa. Helenin ilmoituksessa on kerrottava siitä, miten ja mistä ajankohdasta lukien hinnat tai sopimusehdot muuttuvat ja mikä on muutoksen peruste. Ilmoitus lähetetään Asiakkaan kanssa sovittuun asiointikanavaan. Jos muutoksen perusteena on muu peruste kuin lainsäädännön muuttuminen tai viranomaisen päätös, Helenin on kerrottava Asiakkaalle, onko Asiakkaalla oikeus irtisanoa Sopimusta. Ilmoitus voidaan yhdistää sähkösopimuksen muutosilmoitukseen.
7. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY JA TIETOSUOJA
Helen ja Synergi toimivat itsenäisinä rekisterinpitäjinä käsitellessään Asiakkaan henkilötietoja. Palvelun toteuttamiseksi tarvittavat tiedot, kuten Asiakkaan nimi, sähköpostiosoite, käyttöpaikan osoite, laitetieto ja/tai älyohjauksen vaikutus kulutukseen, voidaan siirtää Helenin ja Synergin välillä.
Tietojen käsittelyssä noudatetaan kulloinkin voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä sekä Helenin tietosuojaselostetta: https://www.helen.fi/asiakaspalvelu/sopimusehdot-ja-rekisteriselosteet
8. MUUT EHDOT
Asiakas voi Sopimusta koskevissa asioissa olla yhteydessä myös Heleniin. Ajantasaiset yhteystiedot löydät sopimusvahvistukselta.