Uutinen / 16.5.2017

Pankin järjestelmähäiriö esti 500 Helenin laskun perillemenon

Noin 500 asiakkaalle 11.4. lähetetty e-lasku tai suoramaksulasku ei ole mennyt perille pankin järjestelmissä olleen häiriön vuoksi, ja häiriön vuoksi näille asiakkaille lähti aiheeton maksumuistutus.

-  Havaitsimme ongelman asiakkailta saamiemme palautteiden perusteella. Meihin yhteydessä olleet asiakkaat eivät olleet maksaneet laskua, koska se ei ollut tullut koskaan perille. Tänään saimme pankilta vahvistuksen, että heidän järjestelmissään ollut häiriö, oli aiheuttanut tämän ongelman, joka koskee noin 500 asiakasta. Kiitämme asiakkaitamme asian selvittämisestä ja pahoittelemme aiheutunutta vaivaa, sanoo Helenin laskutuspalvelupäällikkö Kirsi Kuusisto.

Asiakas voi halutessaan maksaa laskun nyt saamansa maksumuistutuksen tai Helenin asiointipalveluun (helen.fi) arkistoidun laskun perusteella tai odottaa Heleniltä uutta laskua. Missään näistä vaihtoehdoista asiakkaalle ei synny lisäkuluja tai viivästysmaksuja.