Ota yhteyttä
Tutustuthan ennen yhteydenottoasi ajankohtaisiin aiheisiin, joihin liittyen meille tulee paljon yhteydenottoja. Kiireelliset asiat, kuten muuttoilmoitukset, voit hoitaa Oma Helen -palvelussa tai nettisivuillamme.
Asiakaspalvelumme on poikkeuksellisen ruuhkautunut eikä asiakaspalveluun pääse hetkittäin puhelimella läpi, jos kaikki jonopaikat ovat varattuja. Oma Helen palvelee sinua kellon ympäri juuri silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Mikäli asiasi koskee kuuden kuukauden määräaikaista Helen Fiksu Takuu -sähkösopimusta, huomioithan että tilauksen voi tehdä ainoastaan verkkosivuillamme. Sopimus ei ole tilattavissa puhelimitse asiakaspalvelusta. Vastaamme sopimukseen liittyviin kyselyihin numerossa 09 617 8049.
Tiesithän, että Oma Helenissä voit tarkastella laskujasi, sopimuksiasi ja omaa energiankäyttöäsi sujuvasti ja vaivattomasti. Lataa Oma Helen puhelimesi sovelluskaupasta tai kirjaudu palveluun selaimella.
Valitse asiakastyyppisi:
Mitä asiasi koskee?
Kysymyksiä uudesta Fiksusähkö Takuu -sähkösopimuksesta?
Vastaamme sopimukseen liittyviin kyselyihin numerossa 09 617 8049. Numerossa palvellaan vain Fiksusähkö Takuu -sopimukseen liittyvissä asioissa. Asiakaspalvelijoilla ei ole pääsyä asiakas- tai sopimustietoihin. Sopimusta ei voi tilata puhelimitse.
Ovatko yhteystietosi ovat muuttuneet?
Ilmoitathan meille muutoksista omat tiedot -välilehdellä Oma Helenissä (vaatii kirjautumisen).
Oletko muuttamassa?
Voit siirtää sähkösopimuksen uuteen kotiisi Oma Helen -palvelussa. Tutustu myös muuttajille koottuun sivuun, josta löydät hyödyllistä tietoa muuttajille sekä linkit niin muuttoilmoituksen kuin uuden sähkösopimuksen tekoon. Muuttajia palvelee myös 24/7-muuttopuhelimen numerossa 09 617 8020.
Haluatko vaihtaa sähkösopimuksesi?
Jos olet jo asiakkaamme ja haluat vaihtaa sopimustyyppiäsi, tilaa uusi sähkösopimus ja valitse sopimuksen tarkennuksessa, että kyseessä on sopimustyypin vaihto. Voit tilata uuden sähkösopimuksen, jos sinulla on toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus tai jos määräaikainen sähkösopimuksesi on päättymässä.
Haluatko irtisanoa sopimuksen?
Katso ohjeet Sähkösopimuksen irtisanominen -sivulta tai soita asiakaspalveluun 09 617 8080.
Haluatko tarkistaa sopimus- ja asiakastietojasi?
Löydät kaikki sopimus- ja asiakastietosi Oma Helenistä. Löydät keskeiset tiedot myös laskustasi.
Haluatko tietää ajankohtaisista tarjouksista ja uusista tuotteista ensimmäisten joukossa?
Voit hallinnoida suoramarkkinointiasetuksia Omat tiedot -sivulla.
Kun sinulla on kysyttävää laskutuksesta:
Tarkista, löytyykö vastaus kysymykseesi usein kysytyistä kysymyksistä.
Laskuneuvonnan numerossa 09 617 8040 voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.
Kun haluat vaihtaa e-laskuun:
Voit vaihtaa e-laskuun näppärästi Oma Helen -palvelussa. Katso ohjeet e-laskun käyttöönottoon. E-lasku on turvallinen ja vaivaton tapa maksaa laskuja.
Kun tiedät jo etukäteen, että laskun maksu myöhästyy:
Voit muuttaa laskun maksupäivää helposti Oma Helen -palvelussa. Tutustu maksupäivän siirtämiseen. Jos olet saanut maksumuistutuksen, maksathan laskun pikimmiten.
Kun sinulla on kysyttävää energiankulutuksesta:
Löydät tiedot energiankulutuksestasi Oma Helen -palvelussa. Oma Helenissä voit tarkastella energiankulutustietojasi jopa tuntitasolla. Tarjoamme myös energianeuvontaa yksilöille ja ryhmille.
Kun haluat löytää uuden sähkösopimuksen:
Sähkön verkkokauppamme palvelee kellon ympäri! Voit lisäksi ryhtyä aurinkosähkön tuottajaksi, joko omilla paneeleilla tai vuokraamalla paneelin aurinkovoimalastamme.
Kun haluat lisätä asuinmukavuutta:
Kaukolämpö ja -jäähdytys ovat tehokkaita tapoja huolehtia viihtyvyydestä kiinteistössäsi. Autamme myös varustamaan kiinteistösi sähköautoilulle sopivaksi.
Kun haluat selvittää käyttämäsi energian alkuperän:
Helen yrityksenä -sivuilta löydät tietoa muun muassa energian alkuperästä. Olemme sitoutuneet ilmastoneutraalin tulevaisuuden toteuttamiseen.
Henkilöasiakkaan asiakaspalvelukanavat
Oma Helen -asiointipalvelu
Oma Helen palvelee sinua kellon ympäri juuri silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Oma Helenissä hoidat helposti sopimukseesi ja muihin energia-asioihisi liittyvän asioinnin.
Soita
09 617 8049
Helen infopalvelu
Arkisin 9-17
Sähköhyvitykseen, Oma Heleniin ja sopimustyyppeihin liittyvä yleinen neuvonta.
09 617 8080
Asiakaspalvelu
Arkisin 9-17
Asiakkuuteen, sopimuksiin ja laskutukseen liittyvät asiat sekä näihin liittyvät muutokset.
09 617 8059
Uudet sähkösopimukset
Arkisin 9-17
Uudet sähkösopimukset, uuden sähkösopimuksen ostaminen.
09 617 8020
24/7-muuttopuhelin
09 617 8010
24/7-kytkentäpuhelin, vain Helsinki
09 617 8040
Laskuneuvonta
Arkisin 9–17
Laskuneuvonnan numerossa voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.
Mitä asiasi koskee?
Kun yhteystietosi ovat muuttuneet
Ilmoita yhteystietojen muutoksesta meille tällä lomakkeella.
Kun haluat irtisanoa sopimuksen
Irtisano sopimus täällä.
Käyttötietojen tilaus
Käyttötietoja luovutamme joko suoraan sopimuksessa mainitulle asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen edustajalle. Raporttien ja laskukopioiden lähettäminen on maksullista ja veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisen maksun. Jos tiedot toimitetaan muulle kuin asiakkaalle, tarvitsemme valtakirjan asiakkaalta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat lisätietoja raportointipalveluistamme.
Tilaa käyttötiedot asiakaspalvelustamme
Kun haluat vaihtaa verkkolaskuun tai haluat ilmoittaa verkkolaskuosoitteen muutoksesta:
Löydät lomakkeen yrityksen verkkolaskuosoitteen ilmoittamiseen täältä.
Seuraa yrityksesi energiankäyttöä
Helenin asiointipalveluissa voit seurata ja suunnitella yrityksesi energiankäyttöä. Yritys Helenistä löydät tiedot sähkön, lämmön ja jäähdytyksen käytöstä. Voit käyttää Yritys Heleniä yleisimmillä web-selaimilla. Rekisteröitymiseen tarvitset tietoja, jotka löytyvät sähkö-, lämmitys- tai jäähdytyslaskusta.
Asioi sähköisesti
Voit hoitaa sähkön myyntiin ja siirtoon liittyvät asiat Yritys Helen -asiointipalvelussa.
Voit muun muassa:
- Selata yrityksesi laskuja ja muuttaa niiden tietoja
- Tarkastella yrityksesi sopimustietoja
Yritysasiakkaan asiakaspalvelukanavat
Soita
Asiakaspalvelu, arkisin klo 9–17
09 617 8080
24/7-muuttopuhelin
09 617 8020
09 617 8040
Laskuneuvonta
Arkisin 9–17
Laskuneuvonnan numerossa voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.
Mitä asiasi koskee?
Kun haluat tarkistaa sopimus- ja asiakastietojasi
Näet taloyhtiön sopimustiedot, asiakastiedot, laskut ja vuosiraportit helpoiten Yritys Helen -palvelusta. Ota Yritys Helen käyttöösi täältä.
Lisäksi löydät keskeiset sopimus- ja asiakastiedot myös laskustasi.
Käyttötietojen tilaus
Käyttötietoja luovutamme joko suoraan sopimuksessa mainitulle asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen edustajalle. Raporttien ja laskukopioiden lähettäminen on maksullista ja veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisen maksun. Jos tiedot toimitetaan muulle kuin asiakkaalle, tarvitsemme valtakirjan asiakkaalta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat lisätietoja raportointipalveluistamme.
Tilaa käyttötiedot asiakaspalvelustamme.
Kun haluat vaihtaa verkkolaskuun tai haluat ilmoittaa verkkolaskuosoitteen muutoksesta
Löydät lomakkeen taloyhtiön verkkolaskuosoitteen ilmoittamiseen täältä.
Seuraa taloyhtiösi energiankäyttöä
Helenin asiointipalveluissa voit seurata ja suunnitella taloyhtiösi energiankäyttöä. Yritys Helenistä löydät tiedot sähkön, lämmön ja jäähdytyksen käytöstä. Voit käyttää Yritys Heleniä yleisimmillä web-selaimilla. Rekisteröitymiseen tarvitset tietoja, jotka löytyvät sähkö-, lämmitys- tai jäähdytyslaskusta. Rekisteröidy tai kirjaudu Yritys Helen -palveluun täältä.
Jäähdytysasiakkaalle
Nykyisille jäähdytyksen asiakkaillemme tarjoamme monipuoliset seurantatyökalut, joiden avulla seuraat kätevästi energiankäyttöäsi. Meiltä saat jatkuvan tuen jäähdytyksen käyttöön ja energiakulutuksen seurantaan. Lue lisää.
Lämmön asiakaspalvelu
Palvelemme taloyhtiöitä kaikissa kaukolämpöön liittyvissä kysymyksissä. Lämpötuotteiden asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.
Kun haluat löytää uuden sähkösopimuksen
Tarjoamme taloyhtiöille pitkällä aikavälillä edullisia ja hinnaltaan vakaita sähkösopimuksia. Isännöitsijöille räätälöity isännöintisähkö tekee useiden taloyhtiöiden sähkösopimusten hallinnasta helppoa ja taloudellista.
Kun haluat edullista ja ympäristöystävällistä sähköä omasta takaa
Aurinkovoimalan avulla se on paitsi mahdollista, nyt myös entistä kannattavampaa taloudellisesti. Tarkista aurinkolaskuristamme, miten paljon kiinteistösi voisi tuottaa aurinkosähköä.
Kun haluat lisätä asuinmukavuutta
Kaukolämpö ja -jäähdytys ovat tehokkaita tapoja huolehtia viihtyvyydestä kiinteistössäsi. Autamme myös varustamaan kiinteistösi sähköautoilulle sopivaksi.
Energiaremontti
Energiaremontilla hoidat taloyhtiön energia-asiat kerralla kuntoon avaimet käteen -palveluna. Energiaremontissa keskitytään taloyhtiön lämmitykseen, uusiutuvaan aurinkosähköön sekä sähköautojen latausratkaisuihin. Energiaremontilla säästät kustannuksissa, kasvatat taloyhtiön arvoa ja pienennät vastiketta. Energiaremontin yhteydenottolomakkeen löydät täältä.
Kun haluat selvittää käyttämäsi energian alkuperän
Helen yrityksenä -sivuilta löydät tietoa muun muassa energian alkuperästä. Olemme sitoutuneet ilmastoneutraalin tulevaisuuden toteuttamiseen.
Kun haluat antaa palautetta
Lähetä palautteesi tuoteisiimme tai palveluihimme liittyen palautelomakkeen kautta.
Taloyhtiöasiakkaan asiakaspalvelukanavat
Yritys Helen -asiointipalvelu
Tarkastele laskuja, sopimuksia ja seuraa taloyhtiön energiankäyttöä
Soita
Asiakaspalvelu, arkisin klo 9–17
09 617 8080
09 617 8040
Laskuneuvonta
Arkisin 9–17
Laskuneuvonnan numerossa voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.